Školský podporný tím

Vážení rodičia,

radi Vás informujeme, že v tomto školskom roku pôsobí na našej škole školský podporný tím. Členovia tímu poskytujú všetkým žiakom podporu a spolu s učiteľmi sa starajú o bezpečné prostredie školy, zlepšovanie vzťahov a sociálnej klímy v triedach, rozvoj emocionálnej inteligencie, sociálnych kompetencií a zručností detí.

Školský podporný tím je tím, v ktorom systematicky a koordinovane spolupracujú psychologička v spolupráci s CPP Revúca, odborní zamestnanci a iní pedagogickí zamestnanci. Ako vyplýva z novely zákona č. 138/2019 Z. z., podľa § 84a riaditeľ materskej školy, riaditeľ základnej školy alebo riaditeľ strednej školy môže na účely inkluzívneho vzdelávania vytvoriť ŠPT, ktorého úlohou je najmä:                   

  1. koordinovať rozvoj inkluzívneho vzdelávania, napr. prostredníctvom metodickej podpory PZ, preventívnych aktivít a osvety o princípoch inkluzívneho vzdelávania, oslabovať predsudky a konanie pod vplyvom stereotypov, ktoré by mohlo viesť k diskriminácii,
  2. zabezpečiť vo výchove a vzdelávaní uplatňovanie používania prístupov a stratégií, ktoré vyplývajú z jednotlivých odborov vedy a techniky,
  3. spolupracovať so zariadením poradenstva a prevencie a ďalšími subjektmi pri podpore detí/žiakov a ich zákonných zástupcov v oblasti výchovy a vzdelávania,
  4. poskytovať poradenstvo a intervencie deťom/žiakom a zákonným zástupcom a metodickú podporu pedagogickým zamestnancom,
  5. podieľať sa na tvorbe školského vzdelávacieho programu – participovať na možnej úprave kurikula (tzn. prispôsobovanie metód, foriem, obsahu vzdelávania, hodnotenia a klasifikácie).

V prípade potreby sa na školský podporný tím môžete obrátiť prostredníctvom e-mailu: podpora@sosra.sk

Zloženie Školského podporného tímu

Školský podporný tím našej školy v školskom roku 2024/2025 tvoria:

Profesia: koordinátor školského podporného tímu

Meno: Mgr. Ľubica Tomková

Kontakt: 058/443 15 11; tomkova@sosra.sk

Konzultačné hodiny: po dohode


Profesia: výchovný poradca

Meno: Ing. Ján Sopko Zima

Kontakt: 058/4431511; sopko-zima@sosra.sk

Konzultačné hodiny: po dohode


Profesia: kariérna poradkyňa a koordinátor prevencie

Meno: Mgr. Zuzana Zraková

Kontakt: 058/443 15 11; zrakova@sosra.sk

Konzultačné hodiny: po dohode


Profesia: zástupkyňa pre pedagogickú činnosť (styk s verejnosťou)

Meno: Mgr. Amália Bernáthová

Kontakt: +421 911 091 685; zastupca@sosra.sk

Konzultačné hodiny: po dohode


Profesia: mentor školy

Meno: Miroslav Demianovič,

Kontakt: +421 949 006 915; miroslav.demjanovic@bbsk.sk, miestnosť č. 29A

Konzultačné hodiny: po dohode


Profesia: školská psychologička (externe)

Meno: Po dohode s CPP Revúca

Úlohy ŠPT

Organizácia práce a úlohy členov ŠPT a členov subtímov ŠPT:

Koordinátor ŠPT - jeho úlohou je:
  • koordinovať a systematicky sumarizovať činnosť tímu, zvlášť individuálne a skupinové aktivity detí/žiakov uskutočňované ŠPT, a vyhodnocovať ich účinnosť,
  • zabezpečovať súčinnosť členov ŠPT s ďalšími PZ a vyhodnocovať jej účinnosť,
  • koordinovať spoluprácu PZ a OZ so zákonnými zástupcami a zamestnancami zariadení poradenstva a prevencie, sledovať efektivitu práce z hľadiska možných duplikácií intervencií,
  • prijímať podnety pre ŠPT a prinášať podnety na tímové stretnutia.
Výchovný poradca - jeho úlohou je:
  • sprostredkovať deťom/žiakom a ich zákonným zástupcom pedagogické, psychologické, sociálne, psychoterapeutické, reedukačné a iné služby v spolupráci s triednymi učiteľmi,
  • koordinovať odbornú pomoc v školách, kde nepracuje odborný zamestnanec alebo školský špeciálny pedagóg,
  • pomáhať PZ, členom ŠPT a zákonným zástupcom pri riešení výchovných ťažkostí,
  • zastávať pozíciu, ktorá sa odporúa kumulovať s úväzkami odborných zamestnancov.
Kariérový poradca - jeho úlohou je:
  • využívať metódy a techniky na identifikáciu kariérových cieľov žiakov a cesty k ich dosiahnutiu,
  • pomáhať triednym učiteľom, pedagogickým asistentom a členom ŠPT pri riešení výchovných ťažkostí,
  • zúčastňovať sa na konzultáciách, konzíliách a stretnutiach so zákonnými zástupcami.
Triedny učiteľ/učiteľ - jeho úlohou je:
  • koordinovať činnosti na podporu budovania pozitívnej klímy v triede a riešiť konflikty medzi žiakmi,
  • realizovať aktivity na podporu zdravých vzťahov, identifikovať potreby a riziká žiakov,
  • spolupracovať s pedagogickým asistentom, vychovávateľom, ostatnými učiteľmi a zákonnými zástupcami,
  • vykonávať pedagogickú diagnostiku, intervenciu, výchovné a kariérové poradenstvo a rozvoj inkluzívneho vzdelávania.
Psychológ (externe) – jeho úlohou je:
  • poskytovať psychologickú diagnostiku, krízovú intervenciu a odborné psychologické poradenstvo deťom/žiakom,
  • zabezpečovať individuálne a skupinové psychologické poradenstvo, konzultácie pre zákonných zástupcov a metodickú podporu pedagógov,
  • spolupodieľať sa na realizácii preventívnych činností, optimalizácii vzťahov v triednych kolektívoch a identifikácii žiakov s rizikovým vývinom,
  • podporovať spoluprácu pedagogických a odborných zamestnancov so zákonnými zástupcami a ďalšími odborníkmi.

Plán školského podporného tímu tvorí súčasť interných dokumentov školy. Školský podporný tím pôsobí na škole v súlade s § 84a zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.